Deodorant

Zkusila jsem si vyrobit domácí deodorant. Zvolila jsem ten nejlehčí recept, který obsahuje jen 4 suroviny a to:
kokosový olej, kukuřičný škrob, jedlou sodu a éterický olej (stačil by jen jeden, ale já zvolila mix dvou a to  levandule a máty a ve výsledku je to překvapivě moc hezká vůně, každý si může vůni namíchat podle toho, co se líbí jemu).


Jako další jsem využila odměrku a obal, ve kterém byl původně deo od Alverde, teď v něm bydlí můj domácí deo. 
Postup: nejprve jsem smíchala sypké suroviny a pak přidala kokosový olej a éteráčky. Protože léto bylo takové jaké bylo, ani jsem kokosák nemusela rozpouštět ve vodní lázni. Jen jsem ho hotový dala pořádně ztuhnout do ledničky.
Poměr surovin je: 3 díly škrobu, 3 díly sody a dva díly kokosového oleje. Moje odměrka má tam 5 ml, takže jsem použila 15 ml škrobu, 15 ml soby a 10 ml oleje. Na toto množství mi postačilo 5 kapek éterických  olejů 4 kapky levandule a jedna máty.


A je hotovo. Na to, že je to první pokus to jde. Zatím mám dojmy jen z pár použití. Navíc jsem ho měla zatím v ledničce, tak byl velice osvěžující. Teď ho mám uchovaného mimo ledničku a uvidím.  Pořádný obrázek si udělám až ho všechen vypotřebuji. S vůní jsem velice spokojená.

Komentáře

Oblíbené příspěvky