Zamyšlení nad menarché


Přemýšlela jsem o tom, že mi ženy v dnešním světě máme oproti mužům výhodu v tom, že máme menstruaci. Beru to z úhlu pohledu jako předěl jedné životní etapy do druhé. Přijde mi, že mladí muži tohoto světa, takový předěl nemají. Domorodé kmeny mají zasvěcení mladých mužů mezi lovce.  
Zvláště ta první je pro nás, jako mladé dívky, velice důležitá. Já sama jsem poprvé ani nevnímala, že mě něco bolí, že je to vlastně celkem špinavé a celkem omezující. Bylo to pro mě něco nové, tajemné a hlavně jsem byla neuvěřitelně hrdá, že jsem už velká holka (Škoda, že ty pocity nevydržely déle, během dalších cyklů jsem vnímala hlavně bolest a pocit jakési nečistoty).
Ale nyní jsem si uvědomila, že to platí i naopak, že i ty dospělé ženy, se na mladé slečny po první menstruaci dívají jinak. Je to podobné....už patří mezi nás...už prostě něco ví, už je to opravdu mladá slečna. 
Tuším, že ten další mezník pro mě bude těhotenství a porod.

Komentáře

Oblíbené příspěvky